lördag, mars 25, 2006

Revolution!

Så här är det alltså att ha en trevlig fredagskväll utan fest. En mycket lärorik upplevelse måste jag säga. Jag ska dela med mig av min nyvunna erfarenhet! Lyssna noga! Man kan faktiskt ha en trevlig fredagskväll utan fest! Jag lovar! Tro mig!

Efter en heldag på KTB, och då menar jag heldag, från klockan 10-19, fick Sussi och jag den genialiska idéen att vi faktiskt skulle försöka ha det trevligt en fredag även om vi på grund av diverse pluggomständigheter inte har möjlighet att festa. Vi tog vårt pick och pack och gick och åt en fantastisk pizza på Cyranó. Trots all rök och överklassmänniskor som sprang fram och tillbaka, var det mycket trevligt!

Efter det gick vi på bio! För er som inte vet vad det är för att ni laddar ner alla era filmer på DC, så kan jag berätta att det är filmvisning på stor duk. Det är aven ett nyktert fredagsalternativ! Vi såg V for Vendetta, som var sjukt bra. Natalie Portman var såklart underbart snygg med sitt rakade huvud! Det var dock inte det viktigaste. Filmen är även jävligt aktuell och ställer frågan om vem som har makten egentligen, och den lämnade en känsla av att en förändring måste ske! Nu! Revolution! Revolution! Revolution!

Med denna känsla slutade kvällen, och med den även mitt mitt recept på en trevlig fredagskväll utan alkohol! Enjoy!

"Remember, remember the fifth of November!"

Inga kommentarer: