tisdag, mars 14, 2006

Masjävlar

Ganska jobbig dag! Är inte gjord för grupparbeten. Blir väldigt lätt irriterad på mina underbara medmänniskor! Måste dessutom sitta nu och öva in fem minuter muntligt om oljeprishöjningarnas effekter på ekonomin! Mmmm...underbart!

Har dock tittat på Masjävlar nu, kan ju inte låta bli att bli lite glad av den. En ganska bra film. Ann Petrén är ju helt fantastisk, lätt en av Sveriges bästa skådespelare (vilket iofs inte behöver betyda så mycket!). Det är så fint när hon säger till sig själv på dalmål: "Du är stark, du är modig, och du ska inte gråta!" (Som lovely Siri också har citerat så fint för mig tidigare!) Bättre uppumntringsord får man leta efter! Haha! För jag är stark, jag är modig, och jag ska inte gråta!

Dagens låt: My Morning Jacket - Golden
"...and on heaven's golden shore we'll lay our heads"

Inga kommentarer: