onsdag, mars 29, 2006

Brandrök

Mycket trevlig dag. Har fått tag på billiga kursböcker. Har nästan lyckats elda upp mitt korridorskök. Har dessutom börjat med superberoendeframkallande last.fm. Sjukt kul! Att lista grejer är nog min absoluta favoritsysselsättning. Last.fm är alltså ett program som man lägger till sin vanliga mp3-spelare på datorn, sen listar den alla låtar man lyssnar på, på en websida, och sammanställer listor över typ "mest lyssnade den här veckan", "mest lyssnade artist", osv. Helt fantastiskt underbart!

Kika gärna in på min last.fm: www.last.fm/user/gergette Döm mig inte efter min musiksmak! Man kan faktiskt lyssna på Brittan och ändå vara trevlig! (OBS! Det är inte det enda jag lyssnar på!)

Måste även berätta om min lilla incident med brandlarmet. Jag skulle rosta lite bröd idag och råkade glömma bröden lite väl länge i rosten och det började ryka jättemycket. Jag tog ur bröden och tänkte inte så mycket mer på det. Fem minuter senare sätter brandlarmet igång! Panik! Panik! Normala människor hade sprungit och gömt sig, men jag höll huvudet kallt och öppnade fönstret och vädrade ut röken. Och helt hux flux slutar brandlarmet tjuta! Fantastiskt va?

Vill bara citera Natalia Portman i V for Vendetta angående dagens regnande: "God is in the rain!" (Det är väldigt häftigt när hon säger det i filmen iaf!)

Dagens låt: Pet Shop Boys & Duran Duran - Information society megamix
"I've got the brains,
you've got the looks,
let's make lots of money!"

1 kommentar:

Frida sa...

Gud, det är verkligen helt sjukt jävla beroendeframkallande! Du kommer bli så trakasserad..