onsdag, mars 22, 2006

Kock

Jag ska nog bli kock! Efter den fantastiska tonfisksåsen som jag lagade nyss så vill jag inte beröva världen på en sån underbart duktig kock som mig. Det skulle ju inte vara så snällt! Min sås innehöll utöver tonfisk även soltorkade tomater, oliver, körsbärstomater, basilika och diverse annat. Jag ska ringa Mat-Tina och se om hon vill köpa mitt recept! Är ju ganska desperat efter pengar i dessa dagar.

Har fikat bort min dag, vilket iofs har varit trevligt, men med den här pluggtakten kommer jag knappast få godkänt på min tenta. Det mest spännande som har hänt annars idag är min dubbla kändisspotting:

Kändisspotting nr 1: Janne Josefsson på Willys i Johanneberg. Jag undrar om han ska göra ett grävande reportage om deras långa köer eller otrevliga personal?
Kändisspotting nr 2: Top Model-Maria, på KTB. Ville gå fram till henne och skrika henne rakt i ansiktet: "If I ever see you wear flats again..."
(Ska hädanefter inte ha med Top Model-Maria i mina kändisspottingar, för om vi ska va ärliga; hur jävla känd är hon?)

Dagens låt: Saint Etienne feat. Nathan Bennet - Got it together again, underbart bra Lee Hazlewood-cover

"I've been good and I've been mean,
and I've been looking for a coke-machine."

Inga kommentarer: