tisdag, mars 28, 2006

15 minutes of fame

Jag kommer ikväll antagligen få mina femton minuter i rampljuset på DebattSVT kl. 22.00! (Om de inte klipper bort mig såklart!). Jag uttalar mig om studenternas förfärliga situation. Säger att vi vill ha en höjning av studiebidraget med minst 1000 kr. Mina ord väger tungt, så alla ni studiebidragstagare kan se saken som fixad. Eller som vi brukar säga i Småland: Gergö fixar (veggie)biffen! Håll även utkik efter Hugo som kommenterar studenternas alkoholdrickande!

Annars en fantastisk shoppingdag! Fyndade en underbart fin jacka (om jag får säga det själv!)! På Emmaus, en grön, av märket Sarek (!), för endast 195 riksdaler! Mkt nöjd! Inte för att jag behövde en ny jacka direkt...men vem blir inte gladare av att konsumera??

Dagens låt: Baby's Gang - Jamin, kan inte få nog av Baby's Gang!!!
Vill gifta mig med Denise (huvudsångerskan)! Deras fina, fina, men inte så djupa låttexter också. Loves it!

"There is something new now
Hand in hand with my friend
We are going downtown once again
We will go to a place,
where we will dance to music!
Special people go there
Music alla around you
Music everywhere
Everybody's jamin', jamin'!

Inga kommentarer: