torsdag, mars 02, 2006

Dödskatten

Låt mig utbrista i ett hånfullt gapskratt: Hahahaha! Expressens rubrik från igår: Paniken sprider sig efter tyska dödskatten. Det måste vara det roligaste kvällstidningsordet på länge. Dödskatten! Hej hej, det här är min dödskatt. Vill du klappa på min dödskatt? Barn, akta er för den tyska dödskatten! Den tyska dödskatten anfaller. Sjukt kul!

Fågelinfluensan måste vara den roligaste sjukdomen på länge. (Kanske inte för de som drabbas, men för oss andra iaf!). Människor är helt hysteriskt rädda för "dödsfåglarna" och numera även dödskatterna. Linda Skugge tror redan att hon har sjukdomen och har införskaffat botemedlet. Läsarna mailar Aftonbladets och Expressens "experter" och frågar typ: "Hur vet jag att jag är drabbad?". Hahaha! Och expressens senaste rubrik: "Hela Västervik kan spärras av!". (Sorry Susie! Det kanske inte var så roligt.)

Nu känner jag att jag måste gå och varna mina grannar för dödskatten! Vill ju verkligen inte att nån ska anfallas av dödskatten. Undra om jag kan få en stund av vår NEK-föreläsning idag för att varna mina klasskamrater för dödskatten?

Dagens låt: Franz Ferdinand - Sexy Boy, fortfarande covers som gäller, Franz tolkar Air, mycket bra.

Inga kommentarer: