måndag, november 13, 2006

städning: inledningsfas

Har kommit till inledningfasen med min städning, inför lördagens lilla kalas hos mig. Inledningfasen innebär att jag röjer upp saker som kan slängas direkt. Hittills har jag fyllt två willyskassar. NEJ! Jag har det inte alls stökigt på mitt rum! Sluta anklaga mig för sånna absurditeter!!!

Annars har dagen innehållit ett eldigt tal, tillsammans med Rebecka och Oscar, för att uppmuntra de nya europaettorna till att uppbåda lite engagemang för vår kära ämnesgrupp. Vi skrämde skiten ur de! Tillsammans var vi ett trehövdat monster som unisont spydde galla över deras värdelöshet. (Eller om vi ska va helt ärliga, så var vi ganska käcka, men kan ändå ha skrämt lite sans i de.)

Även en bra pluggdag, tro det eller ej! Har idag pluggat ungefär lika mycket som jag sammanlagt hade pluggat till min tenta förra veckan. Känner viss hopp inför omtentan.

Vill också gratta Rebeckus till 2.0 på högskoleprovet, och Emina till avklarade tentor. Grattis!

Dagens låt: Falco - Der Kommissar
"Alles klar, Herr Kommissar?"

Inga kommentarer: