tisdag, november 14, 2006

jakten har börjat!

Idag har jakten på den perfekta outfiten inför lördag inletts! Drevet gick genom hela stan. Tillsammans med Oscar (även utan) besöktes i princip varenda acceptabel klädaffär i stan. Från Weekday till Stuk, till H&M och NK, Scout och Moms, Solo m.m. Vi sprang, fort som Klüftan, under uppehållen i regnet (måste säga att vädret idag uppvisade samma grad av galenhet som endast Tom Cruise kan uppvisa i vanliga fall [läskigt!]).

Underdelen har inhandlats, ett par svarta Acne (Cash). Överdelen är dock svårare. Valet står nu mellan en rad t-shirt-kandidater: en med Stones, en Velour, en Dries van Noten, två Just say when Gwen, en Whipping Floyd samt ett par skor från Peter Jensen (!). Nu återstår det bara att välja. Tur att jag är en talang på att välja. Är nog bäst på det faktiskt, när jag tänker efter. Att välja är min grej. Har nog aldrig tvekat över ett val i hela mitt liv. Att välja är min hobby. Jag älskar att välja! (Hjälp mig någon!)

Jag har förresten inte på något sätt fallit tillbaka i mitt klädberoende. Eller, jo! Jag är rädd! Snart kommer jag ligga där med sprutan i armen, eller shoppingens motsvarighet; ligga där kvävd under en hög med shoppingkassar. Fan!

Dagens låt: Chicks on Speed - Fashion Rules!

1 kommentar:

Anonym sa...

informerades du om att cash tappar färgen i tvätten? de blir grå. så sjukt trist om du frågar mig, de har så fin svart blank nyans annars.