torsdag, november 23, 2006

blått är flott - INTE (a NOT-joke!)

Har inte sovit på hela natten. Återigen. Det gick verkligen inte att sova. Det var nåt som gnagde i mig hela, hela, natten. Och jag kunde inte komma på vad det var. Nyss slog det mig dock som en blixt från klar himmel: den blå mascaran. Igår pratade jag med en tant i en monter på Gadden som hade blå mascara.

Jag upperepar det igen: BLÅ mascara. Inte konstigt att det gnagde i mig. Jag trodde för ett ögonblick att det var bara nåt min sjuka hjärna hade uppfunnit i dvalan jag låg i hela natten. Men icke! Jag minns nu med klarhet samtalet och den blå mascaran. Gud! Vad fan tänkte människan på??!?! "Hmmm, jag vet! Jag står i en monter och pratar med massa människor om blodgivning en hel dag. Då tar jag min blåa mascara. Nej, nej, inte den svarta. Utan den blåa. Den matchar ju så tjusigt till min fina röda blodgivartröja också." Jag är förstummad. Kan inte säga annat än: Gud!.

Hoppas nu på en hel natts underbar sömn efter att ha delat med mig av mitt trauma. God natt!

Dagens låtar:
Nathan Fake - You are here (Fortdax Remix)
Elliott Smith - Needle in the hay

1 kommentar:

Miss E. sa...

ahahahahahahahahahahahahahahaha!!! helt priceless alltså. blå mascara is the shit.