måndag, november 27, 2006

effektiv

Har idag jävligt effektivt undvikit att plugga. Intagande av föda och dryck, samt ett och annat djupt samtal, fyllde i princip hela dagen. Är ytterst nöjd med denna prestation faktiskt.

Efter ännu en sömnlös natt träffade jag idag min dealer, och hon pushade två potenta sömnpiller till mig som ska kunna försätta mig i en djup dvala. Det känns bra. Kan jag inte sova följande natt heller så ska jag lätt poppa pillren och signa ut i ett dygn eller två. (Är jag inte alldeles charmerande med mina coola svengelska streetuttryck?). Här är jag på bild med min dealer (som dock får vara anonym) under ett av våra hemliga möten:



Dagens skiva: Jay-Z - The Blueprint, denna fantastiska skiva som kom som ett knytnävsslag rakt över våra vackra anleten, 2001, och försatte oss i en chock som vi ännu inte har hämtat oss ifrån. Varenda låt är relevant och omedelbar. Skivan är allt det som nya Kingdome Come, inte är. Låtarna har beats som sjuder av aggressivitet, och texterna osar svavelsyra. Med skivan bevisade Jay-Z att han var den obestridbara kungen av hip-hop, och att bra hip-hop var allt annat än den överproducerade MTV-hip-hopen som ständigt fyller vår TV. Retronerladda genast! Annars måste jag tyvärr straffknulla er. The Blueprint.

3 kommentarer:

Petter Frizyr sa...

Jäkla snigelätare att förstöra vår fina ungdom med sånt dära knark. Duger inte flaskan längre eller?

Miss E. sa...

yo, kan din dealer hook me up nån gång också kanske?

Anonym sa...

jag sålde min BLUEPRINT. jag fattar verkligen inte grejen med jay-z. förutom den han gör med beyonce. ME AND MY GIRLFRIEND etc. den är sjukt bra.