söndag, november 26, 2006

pekka

Det blev allt intressant igår. Mitt mest trevliga humör är inte när jag har varit sömnlös i en vecka, kan jag lätt konstatera.

Det mest underhållande kom dock i natt, när jag för första gången på en vecka äntligen lyckades somna. Då kommer Pekka hem (killen som bor avanför mig [ja han är från Finland]). Pekka tyckte uppenbarligen att det skulle vara intressant att ha efterfest till klockan sju på morgonen med en massa andra finskspråkiga vänner (de pratade så högt så jag hörde minsann att de pratade finska). Det värsta är att hela den tre timmar långa efterfesten ackompanjerades av The Bloodhoung Gang - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss, på repeat och högsta volym. För er som inte har hört låten kan jag berätta att den användes på Abu Ghraib-fängelset för att tortera irakier. Lyssnar man riktigt noga på tortyrfilmerna kan man höra låten i bakgrunden. Jag lovar!

Pekka är alltså nu inte så högt upp på min topplista över de bästa korridorsgrannarna. Jevla!

Inga kommentarer: