torsdag, november 09, 2006

Rydaholm - kriminalitetens näste

Alltså nu är Rydaholm i tidningarna igen. Nu har samhället, där jag har vuxit upp, drabbats av ett värdetransportrån. Läs i Aftonbladet, som även har en bild: "Värdetransport rånad i Rydaholm". Vi har inte heller glömt sommarens skottlossning hos min granne, samt nazistattacken. Dessa hemskheter ledde till rubriker som: "Rydaholm präglas av skräck". Hur går detta till? Rydaholm är alltså ett samhälle med ca 2000 invånare, 5 kyrkor och en Ica-butik. Hur kunde detta oskyldiga samhälle förvandlas till kriminalitetens näste? Jag har ingen aning, men det roar mig.

Fick även nyligen veta (av lovely Lina [som också delar mitt öde i att härstamma från Rydaholm]) att för nån vecka sen så var det en person som blev mördad i centrala Rydaholm också. Gud! Det är nästan för mycket. Snacka om en kriminell våg! Vad händer?

Inga kommentarer: