fredag, november 03, 2006

bitterfittan är tillbaka

Gud! Klarar ju knappast av att va glad och käck i mer än tjugofyra timmar. Får bara inse att bitter, negativ och lite lätt missnöjd, det är det som definierar mig. So here it is!

MTV-galan. Jag måste få kommentera den även om det egentligen är sjukt långt under min värdighet. Vad har hänt med den jävla galan? Brukade den inte vara mycket bättre? Eller är det bara jag som har fått en smak sen jag var 14? Okej, okej, ingen kan väl klaga på Justin som balanserade bra mellan publikfrieri och "rebell" (han sa faktiskt motherfucking). Och man måste ju säga att han är oh so fuckable. Borat var allt annat än PK, vilket ju är underbart. Men resten?! Musiken (kan det kallas musik?). Nelly Furtado gjorde väl ett intryck, men det var ju knappast på grund av sin sångröst (har människan någonsin kunnat sjunga?). P.Diddy, är han på riktigt?? På huvudet bar han alltså en keps med ett stort P. För er som inte förstår, så står P:et för P i P.Diddy. Herregud, smaklösheten får faktiskt ha en gräns! Rhianna, den lilla h*ran. Gud! Kan någon klä på henne (eller måste jag göra allt själv)?

Sen kom chocken! Justice vs. Simian - We are your friends vann bästa video! Hur hände det? Glädjen och chocken gjorde mig stum (okej, stum är väl att överdriva, jag var tyst i ca. fem sekunder!). Sen kom dock det skrämmande monstret Kanye West upp på scen och på helt allvar ville ta priset från Justice. Han tyckte att hans video var mycket bättre för att Pamela Anderson var med i den, och tyckte att MTV-galan tappade sin trovärdighet när Justice vann (är det ens möjligt att nämna orden MTV-galan och trovärdighet i samma mening?), inte för att herr West ens hade sett deras video. Justin kommenterade händelsen med: It's good to know that someone is bringing crazy back! Jag kan inte annat än hålla med.

Observera att bästa svenska akt blev Snook. Observera även att The Knife var nominerade i samma kategori. Jag kan inte annat än kommentera detta med ett rått hånskratt: mouahahaha!

Schysst KTB-häng annars idag. Mycket fika, inte så mycket plugg.

Snyggast under dagen:
-Justin på MTV-galan
-Fridas vantar
-Hunken

Inga kommentarer: