onsdag, maj 05, 2010

Sverige i EU

I förmiddags läste jag en faktaruta i Aftonbladet om krisen i Grekland. Där sa en "expert" att Sverige inte påverkas så mycket för att vi "inte är med EU-samarbetet" och att det är annorlunda i "EU-länderna". Jag var naturligtvis tvungen att skriva och anmärka på deras befängda påståenden. Jag undertecknade det hela med mitt namn och 8B i Rydaholms Skola (för att de skulle förstå att till och med en åttondeklassare fattar att Sverige är med i EU):

Jag fick inte något svar på mailet men senare lade de upp en rättad artikel.

Update: Jag fick till slut ett (trevligt) svar där reportern tackade för att jag hade uppmärksammat henne på felet. Om hon trodde på att jag faktiskt gick i åttan framgick inte.

Dagens låt: Beyoncé - Why don't you love me?
"tell me baby, why don't you love me?
when I make me so damn easy to love"

Inga kommentarer: