onsdag, maj 26, 2010

ex-tina

Det här har inte varit världens mest händelserika dag. Det mest spännande som hände var när någon hade glömt att stänga av ringsignalen i den tysta läsesalen (jag reagerade med att misstroget skaka på mitt huvud). Trots det är jag helt utmattad. Vem har sagt att det ska vara vilsamt att skriva uppsats?

Nu försöker jag bestämma vad jag tycker om nya Christina Aguilera-skivan. Jag har aldrig gillat henne och inser efter ett par låtar att jag inte lär göra det nu heller. Trots att halva musikvärlden verkar ha samlats för att göra skivan; Santigold, Peaches, Linda Perry, Le Tigre, Neptunes och Nicki Minaj. Finns "För många kockar..."-ordspråket på engelska? Den enda låten jag omedelbart gillar är M.I.A.-producerade Elastic Love.

Hahaha! Jag kom precis på att Christina brukade (brukar?) kallas X-tina. Det är ju faktiskt jätteroligt. Jag menar, hur ska det uttalas? Ex-tina? Kryss-tina? Haha! (Ja, jag är uttråkad)

Dagens låt: Christina Aguilera - Elastic Love
"paper clips can't even hold us together"

Inga kommentarer: