fredag, maj 21, 2010

det aktiva skrivandet

Idag gick jag upp klockan 06.00 för att skriva uppsats. Jag hade dock glömt att jag använde det sista kaffet till frukosten igår. Sjukt jobbigt. Jag funderade ett tag på att brygga ett filter med redan använt kaffe, men insåg att det hade varit väldigt sorglig_ungkarl83 så jag lät bli. Klarade mig genom att dricka en stor burk energidryck. As if! Nej, jag genomled två timmar utan koffein och köpte sen en hink kaffe på 7eleven innan jag gled in som första (!) person i KTB:s läsesal.

Pluggandet har gått okej. Jag har varvat det aktiva skrivandet med att titta på bilder på Nina Garcia (fashion director at Marie Claire magazine) när hon delar ut popcorn (?) till barn på gatan:

Dagens låt: Veronica Maggio - Gammal sång
"det är bara repetition, repetetion, repetetion, jämnt,
för jag gör ingenting i flera dagar,
flummar, somnar om och vaknar medan andra går till sängs"

Inga kommentarer: