onsdag, maj 26, 2010

KTB och yttrandefrihet

Men åh. Det här känns inte som en bra dag. Det är inga jag känner på KTB. Det beror på att alla andra har lämnat in sina uppsatser och är ute och solar, badar, äter glass. Alla förutom jag. Fan. Fan.

Dessutom ser jag den där "konstnären" Lars Vilks namn överallt på nätet. Alltså, jag är för yttrandefrihet and all - men - kan man bli mer störig?! Yttrandefrihet innebär inte att man medvetet måste provocera och såra (bara för att få mediatid).

Jag kommer osökt att tänka på de två fulla kvinnorna på 65 och 40 som hoppade på vagnen i lördags natt och fritt yttrade sina åsikter om invandrare. Bland annat krävde de att en mellanöstern-looking man skulle ställa sig upp så att kvinnorna själva, i egenskap av svenskar, skulle få sitta. När han snällt gjorde det började de häckla honom och krävde att han som "utlänning" skulle gå av vagnen. Behöver jag säga att jag tappade det? Totalt. Jag skällde ut de ignoranta kvinnorna så som Vilks borde bli utskälld (därmed inte menat att han borde bli dödad av superläskiga Jihad Jane eller liknande).

Update: Inlägget nu illustrerat med bild på Vilks.

2 kommentarer:

aj sa...

denna utskällning hade jag gärna tagit del av. bra tappat!

emina sa...

Bra gjort! Jag är sjukt stolt över dig.