lördag, maj 08, 2010

beautiful life (oh-oh-oh)

Igår spelade jag först brädspel hos R&R. Sen gick vi till det som brukade vara Linné Kök & Bar. Jag vet inte riktigt vad det heter nu men det var ett förvånansvärt bra low price range-ställe (för att inte skriva "billigt ställe"). En klar fördel är även att det enbart ligger ett stenkast från Göteborgs bästa nattamat på Creperiet.

Kvällen nådde nya höjde då vi upptäckte att bakom oss i kön till crepsen stod ingen mindre än Jonas Berggren från Ace of Base. Det var nästan för mycket att hantera utan att börja sjunga på Beautiful Life. Jag lyckades dock hålla mig tills jag kom hem. Då bjöd jag grannarna på en kavalkad av mina egna versioner på gamla Ace of Base-hits. Så värt!

Dagens låt: Ace of Base - Beautiful life
"it's a beautiful life, oh-oh-oh"

Inga kommentarer: