torsdag, maj 20, 2010

fönstertvätt med ångest on top

Jag fick superultramegastor uppsatsångest och var tvungen att fly KTB:s läsesal. Istället gick jag hem och tvättade mina fönster. Detta genom att öppna dem på vid gavel när det regnade som mest (resultatet blev medelbra):

Jag funderade på att själv hoppa ut för att slippa uppsatsångesten men insåg att det hade varit onödigt när jag precis hade fått nytvättade fönster och allt. Dessutom hade ju ingen fått höra mina sedan länge planerade sista ord: "I'm so bored that I could die" (Ja, jag har snott frasen från SATC. Har du något problem med det??!). Istället kollade jag på alltid lika geniala Cougar Town, fortsatte skriva på min uppsats och lyssnade på Oskar Linnros nya för tjugonde gången idag. Lyssna du också: Från och med du.

Dagens låt: Oskar Linnros - Från och med du
"och i din port har ingenting förändrats,
förutom just på din,
bredvid ditt namn står ett namn till"

2 kommentarer:

ems sa...

Heartbreaking.. Sången alltså, inte att du skulle hoppa ut genom ett fönster. Om du gjorde det skulle jag klä mig i min snyggaste kappa och gå på begravningen med Hugh Jackman.

Gergette sa...

Hahaha! Underbart. Det känns tryggt att veta ifall något skulle hända mig.