onsdag, mars 21, 2007

tisdagsfyllan

Alltså, alla som nästan har glömt bort hur bra Madonna - Hung up är, räck upp en hand! *viftar ivrigt med högerhanden* Nu är jag dock åter på rätt väg och inser att det är den bästa låten någonsin! (Observera: BÄSTA någonsin [jag har aldrig sagt så förut om någon låt]) Jag har lyssnat på låten på repeat på min hemväg inatt, och har dessutom illustrerat hela videon på vägen. Från Madonnas ascoola gångstil med händerna i jackfickorna på Vasagatan, till Hung Up-dansen utförd på Utlandagatan, och till sist grenslade jag en betonggris på Eklandagatan och gned Lill-Gergö mot den precis på samma sätt som Madonna humpar boomboxen i videon. I'm hung up on you!

Men kvällen! Vem hade kunnat tro att den skulle bli så Majorna-chique (och alkoholfylld) som den blev?! Den började med middag på Kafé Japan med Carolina, Oscar, M, samt Oscars vänner. För alla som inte vet så är matorgasm garanterad på Kafé Japan. Så jävla bra! Därefter teamade er favorit-Gergö upp med Rasmus och hans spexiga vänner från le Majorna på Inferno (min nya favoritkrog). Öl dracks utöver min begränsade plånbok och resulterade i en lagom intensiv tisdagsfylla. Tres trevligt! (Gud! Jag är fransk!)

KTB kan förresten vänta på mig allt vad den vill imorgon 'cause I'm not gonna come (förrän på eftermiddagen)!

Nattens låt: Madonna - Hung up
"I'm fed up,
I'm tired of waiting on you"

Inga kommentarer: