söndag, mars 11, 2007

be good for goodness sake

The Ark som vinnare av Melodifestivalen passar min smak utmärkt. Eller för att uttrycka mig lite mindre högtravande: fan vad jag är nöjd med att The Ark vann! Så jävla bra! Tänk om t.ex. hon fake-lärarinnan, med ugly ögon som tittar åt alla håll, hade vunnit. Eller Andreas Johnson, som påminner om nåt slags kloakdjur. För att inte tala om äckel Sebastian. Blä! Blä! Ola Salo for life. Älskar även Måns Zelmerlöw, som med sin låga ålder och pensionärsmentalitet får mina vätskor att flöda (låten är dessutom ytterst dansvänlig [väntar med spänning på diverse remixar]). Sjukt roligt att The Ark, när de vinner, promenerar rakt förbi en patetisk ugly-Carola som står och väntar på att få räcka över sångfågelsbucklan till vinnaren. Ha! Så går det. Fula, fula, plastiga homofobfitta. Blä! Ta din fula fågel och stoppa upp i din plastiga rumpa. Blä!

Schlagerfesten stod såklart hos Frida och rockade fett. Bubblet flödade och blandade sig med ouzo och billigt rödvin. Ab fab (absolutely fabulous alltså, för er som inte är bekanta med begreppet [och borde i så fall överväga aktiv dödshjälp]). Det enda jag undrar är vad som hände med det hor-röda nagellacket. Ingen äkta schlagerfest utan rött nagellack!


Kvällens låt (såklart): The Ark - The worrying kind

1 kommentar:

Anonym sa...

bästa inlägget!!