måndag, mars 05, 2007

meditativt tillstånd

En tolvtimmarsdag på KTB. Gud. Har numera gått in i ett meditativt tillstånd där alla tankar är borta utom tankarna på tentan. Ganska skönt faktiskt. Kan rekommenderas.

Mitt produktionstempo av tentafrågor har dock varit i samma klass som Jakob Hellmans produktionstempo av skivor. Zero. (Okej, det var en överdrift, har faktiskt skrivit en hel fråga (av åtta) under dagen).

Annars en ganska händelselös dag på KTB. Lite festligt dock när Oscars mobil pep till i en millisekund inne i den tysta läsesalen (tur att mitt liv inte har en patetisk prägel när en sån händelse är det roligaste som händer mig under en hel dag). Lite intressant också när en helt okänd tjej hälsade på mig med hälsningsfrasen: "Hejsan!", i ingången till KTB. Jag rynkade näsan åt henne och muttrade "Freak!" till svar. Exakt vad får henne att tro att hon får hälsa på mig?! Dessutom med ett "Hejsan!". Gud! (Insåg i efterhand att jag hade plockat fler trevlighetspoäng om jag helt enkelt hade lett och hälsat tillbaka.)

Ja, just det. Sa även upp mig från mitt uppdrag i kårens valnämnd idag. Det bästa jag har gjort på länge. Vad fan tänkte jag på från början när jag gav mig in i en organisation som kåren? Helt full av defekta människor. Blä! Blä!

Dagens låtar:
Elliott Smith - Waltz #2 (XO) (fortfarande)
The Honeydrips - (Lack of) love will tear us apart (The Embassy Way)

Inga kommentarer: