söndag, mars 04, 2007

Recept på en lugn (och lyckad) helg

Jag har haft en helt festfri och mycket trevlig helg. Jag vet att det låter osannolikt, nästan som science fiction, men jag lovar att det är helt och hållet sant. Hur?! Kan man fråga sig. Jag ska berätta kära vänner.

Fredagskvällen såg länge ut att gå i tristessens tecken, men jag fick som ett skänk från ovan, tips av Rasmus om Sarah Silvermans ståuppfilm Jesus is magic, och hux flux låg jag i min säng och skrattade så jag grät åt det mest politiskt inkorekta jag någonsin har sett. Bit på den här till exempel: "Everybody blames the Jews for killing Christ, and the Jews try to pass it off on the Romans. I'm one of the few people who believes it was the blacks." Fantastiskt roligt.

Lördagen bjöd på stenhårt plugg (okej, det där är ren lögn) fram till klockan sex då Oscar kom med det fantastiska förslaget att göra ett litet besök på Kafé Japan. Behöver jag säga att jag knappast var svårövertalad. En öl och en wasabigravad lax med avocadokräm utgjorde en fantastisk middag. Kafé Japan is the shit. Sen blev det film och ett och annat glas rödvin hos Oscar.

Så, det här var receptet på en festfri helg. Rekommenderas varmt. Testa gärna nästa helg, själv planerar jag då att stanna med mitt drickande strax under den fyllenivån då jag behöver magpumpas.

Dagens låt: La Bionda - I wanna be your lover
(Obs! Icke att förväxlas med Linda Rosings fantastiska musikprojekt Bionda)
"I wanna be your lover,
not just be your friend"

Inga kommentarer: