onsdag, mars 28, 2007

slappaste dagen #2

Trodde inte man kunde överträffa min måndag i slapphet, men tillsammans med Ida kan jag ha lyckats idag. Aktiviteterna utfördes i denna följd: först en indisk buffé på Stigbergstorget (som intogs i den makligaste takten någon kan tänka sig), sen ett superlångt solhäng i plastfåtöljer vid Röda Sten med varsin ananassplit i näven och utblick över hamninloppet, därefter avslutningsvis ett antal öl på både King's och Kelly's. Slappt! Slappt! Slappt! (och skvallerfyllt)

Ikväll kom dock mitt tentaresultat, som ett mail på nätet för att förstöra min fina dag. Bitterheten över att för en gångs skull ha ansträngt sig utan att få ett skit tillbaka är inte liten. Jag skulle till och med kunna påstå att den är ganska stor. Eller helt enorm. Den som under den närmaste tiden uttalar frågan: "hur gick det på tentan?", kan vänta sig en dräpande avsnoppning i bästa Gergö-anda, ackompanjerat av ett ironiskt leende (och kanske en spottloska i ansiktet).

Jag är dock inte den som inte lär mig av mina misstag, uppenbarligen lönar det sig i mitt fall inte att anstränga sig, så KTB lär inte se min bleka nuna innan veckan före tentan, då den lär vara ganska så brunbränd efter ett antal superslappa dagar som den här. Sol + öl - plugg = Gergös vår 2007 (jag återkommer med en ny plan om våren visar sig att vara av den regniga sorten).

Dagens låt: Nelly Furtado - Say it right
(3 min och 43 sek ren sommar i musikform)

Inga kommentarer: