måndag, februari 25, 2008

genialt!

Oscar-natten ägnades åt välbehövlig skönhetssömn istället för starfucking. I efterhand är jag dock mycket nöjd med vinnarna (och min sömn). Dagen är jag dock mindre nöjd med. En pluggchock av oanade mått mötte mig på en måndag som denna. Böcker ska läsas och PM ska skrivas, och det i ett rasande tempo. Inte så uppmuntrande. Dagen hämtade sig dock till slut i och med en mycket trevlig avskedstillställning hos Karin.

Från helgen kan jag annars konstatera att fest är roligt och att BWO:s melodifestivalstrudelutt Lay your love on me är högst dansvänlig med en text som närmast kan liknas vid poesi:

we can dance all night with the bourgeoisie,
o-oh, o-oh, lay your love on me,
take a chance on me, take a liberty,
o-oh, o-oh, lay your love on me

Genialt!

Inga kommentarer: