onsdag, februari 28, 2007

testino

Igår hamnada jag i paradiset: Konstmuseets bokrea. Det är inte som att jag har ett hälsosamt förhållande till konstböcker i vanliga fall, och nu när de är på rea kan jag knappt låta bli att gnida mig mot de, mitt bland alla kulturtanter där i affären. Tyvärr är min ekonomi knappast blomstrande direkt, så jag fick behärska mig. Resulterade i ett inköp av Mario Testinos Front Row/Backstage, en fotobok som fångar känslan i modevisningar från första raden och bakom kulisserna. Sjukt bra (oväntat nog dyker knarkdockan Kate Moss, till min förtjusning, upp på fler än en bild).

Idag väntar äventyret då jag ska använda mig av Västtrafiks utmärkta tjänster för att ta mig ner till skolan samtidigt som det har snöat flera centimeter. Ska bli spännande att se hur lång tid jag kommer få vänta. Tar för säkerhets skull med mig mat och vatten för en vecka.

Inga kommentarer: