torsdag, februari 08, 2007

Besjungen/Förbisedd

Karin Ström fortsätter att sjunga mitt liv. Vet inte vilka positiva adjektiv jag skulle kunna använda för att göra henne rättvisa, så jag säger bara: texterna, musiken. Frida beskrev det som: Eva Dahlgren möter Sophie Rimheden. Lyssna!

Annars är jag idag helt fascinerad av den sk. Rymdsåpan. Snacka om att verkligheten överträffar dikten. En kvinna sträckkör 150 mil genom USA iförd vuxenblöja och peruk för att kidnappa och döda sin kärleksrival. Som tur är (tyvärr) så lyckades hon bara spruta pepparsprej på rivalen innan denna kom undan. Det galnaste i historien är dock att båda kvinnorna, samt mannen de rivaliserar om, alla tre är astronauter och kollegor med, ingen mindre än, Christer Fuglesang. Alltså, det är för mycket på en och samma gång för att jag ska kunna hantera det. Herr Fuglesang har till och med kommenterat händelsen nu: "En tragisk händelse för alla". Så sjukt galet! Jag älskar det!

Dagens låt: Karin Ström - Besjungen/Förbisedd
"du gör som du vill
och du struntar i
förhoppningar som skapas i din fart
att ibland bli besjungen, ibland ses förbi
är ingenting min stolthet klarar av
så hejdå, eufori
hejdå"

Inga kommentarer: