måndag, februari 05, 2007

Göteborgs Filmfestival 2007, del 5

Maffig avslutning på filmfestivalen för min del idag. Maratontittade på tre filmer i rad, med Ida. Vitus, Börn och Ten Canoes. Arty-priset vanns lätt av skitmystiska Ten Canoes, nån märklig aborginsaga med massa nakna män som sprang runt och bajsade i ett träsk. Gillade dock Börn (barn på isländska), svartvit socialrealism dränkt i blod. Nice!

Nio filmer har det blivit allt som allt på festivalen. Jag är ganska nöjd med min prestation. Mest minnesvärd var lätt Destricted, och bäst var nog Infamous. Läskigast var mannen som idag skulle förbi oss under slutet av sista filmen för att han mådde dåligt, och på vägen föll ihop på Ida. Scary Spice till max! Alltså, jag förstår inte, kunde ha inte bara väntat ca fem minuter med sin (förmodar jag) hjärtattack så vi kunde fått se slutet av träskbajsarfilmen i fred?! I dagens samhälle finns det uppenbarligen inte några människor längre som har någon omtanke om sina medmänniskor (utom jag själv såklart).

Dagens låt: Madonna - Nothing Fails
"i'm not religious
but i feel so moved
makes me want to pray
pray you'll always be here"

1 kommentar:

Nneeek sa...

Nothing fails är den bästa madonna låten ever. Jag hittar tyvärr inte min American Life skiva. Har inte hört låten på evigheter. Behöver den NU!!!

Lots of love!

Nneka