tisdag, februari 27, 2007

en skandal

Tillbringade gårdagskvällen på biograf tillsammans med fröken Skalin. Notes on a Scandal hette filmen och i den möttes fantastiska Cate Blanchett och Judi Dench i nåt slags galet triangeldrama. Sjukt bra! Rekommenderas hett.

I morse vaknade jag med en gnagande känsla i huvudet. Frågan som vägrade överge min överbelastade hjärna var: hur i helvete har jag kunnat leva 23 år utan Amy Winehouse? Hon är jämnårig med mig, har ett fashionabelt alkohol-/drogproblem (lämnade sitt gamla skivbolag efter att de ville lägga in henne på rehab), en fantastisk soulröst och texter liknande Lily Allens (minus allt det pubertala). Hux flux har hon souljazzat sig rakt in i mitt hjärta (och min iPod). Jag älskar henne.


Dagens låt: Amy Winehouse - Rehab (Hot Chip Vocal)
"they tried to make me go to rehab
I said no, no, no"

2 kommentarer:

Frida sa...

Har Hot Chip remixat henne? Känns som dagens utropstecken.

Nneeek sa...

hej, jag vet hon är helt underbar..älskar dock mest back to black=)

skulle gå på hennes konsert men där satte ekonomin stopp.