tisdag, februari 20, 2007

oförlåtligt

Det är verkligen helt oförlåtligt att jag ännu inte har kommenterat Britneys härdsmälta. Jag kan bara ursäkta mig med att jag har varit bortrest till hufvudstaden. Nu kan jag dock inte skjuta på det längre, den senaste perukbilden är bortom all sans. Jag var verkligen naiv nog att tro att den rakade skallen var rock bottom. Uppenbarligen inte. Peruken är verkligen helt chockerande galen. Jag bara tittar och tittar utan att kunna ta in det. Helt jävla sjukt. Okej, om hon hade kunnat bära upp sin rakade icke-frisyr med stolthet, men nej, istället väljer hon att glömma allt vad stolthet heter och drar på sig en hyperblond peruk som ser ut att komma direkt från Walmarts rea-avdelning. Herre min Gud!

Annars har dagen inneburit lite föreläsning, slapp fika, afterwork på King's samt öl på Vasastan. Känns som en ganska bra återhämtning från det som i historieböckerna kommer att benämnas som min sjuka period.

Har även ett litet hushållstips till alla idag: pärontipset. Det är verkligen hur lätt som helst, alla kan göra det! Man tar ett mosigt päron och lägger det i sin skolväska (obs: utan plastpåse eller låda [viktigt!]) tillsammans med böcker, vattenflaska och plånbok. Sedan går man i rask takt till skolan. När man är framme har man fått päronmos. I hela väskan. Jättegott!

Dagens låt: Yeah Yeah Yeahs - Dudley
"my dear you've been used,
I'm breaking the news,
well love nearly beat us,
I'm thinking like you,
I'm thinking of you"

Inga kommentarer: