torsdag, januari 25, 2007

hålögda junkies

Var på Bons förhandsvisning av Half Nelson med Oscar, och fick se underbare Ryan Gosling do his stuff en andra gång (eftersom jag kan ha råkat ladda ner filmen tidigare). Fantastisk film, sjukt snygg Ryan. Tror att möjligheten finns att jag kan ha en viss svaghet för hålögda junkies à la Pete Doherty (en kategori som Ryans rollfigur ganska lätt kvalificerar sig i). Jag kanske borde röra mig i lite mer dodgy områden i stan för att hitta min drömkille. Tyvärr är Andra Lång ungefär det skummaste stället jag vet i stan och det känns som att jag där har större risk att stöta på folk som läser Funktionshinderprogrammet än att träffa heta, utmärglade, hålögda unga män som har ett fashionabelt beroendeproblem. Attans.

Dagens låt: Nico - Winter Song
"the river shall flow through hollow green faces,
of caricature's resentment etched out of the tongues"

Inga kommentarer: