onsdag, januari 31, 2007

Göteborgs Filmfestival 2007, del 2

Trotsade min dödliga bakfylla och begav mig modigt in i filmfesivals-djungeln igen. Idag gällde Infamous från Gala-sektionen, och förutom mig själv och Rasmus så var även min favorit Emma Gray Munthe i publiken. Filmen fick mig att inse att jag lätt älskar Truman Capote. Verkar ha varit en mycket komplex och lite lätt excentrisk man med en galen koll på andra människors privatliv. Kanske nån att se upp till?


Åh, vad spännande med filmfestival. Känns nästan som om man är i Cannes, förutom att det är 20 grader kallare här och kändisarna tycks ha glömt att dyka upp, men annars; precis som i Cannes.

Dagens låt: The Arcade Fire - Peach, Plum, Pear

2 kommentarer:

Anonym sa...

du ÄR redan som capote! är det en cover på joanna newsom?

Gergette sa...

indeed är det en cover på joanna newsom. mkt svängig.