söndag, januari 21, 2007

broken chairs, broken beats (broken hearts)

Och med vilken smidighet jag satte mig i sadeln igen! Vem hade kunnat tro att jag från det halvdöda tillståndet som jag befann mig i igår, kunde resa mig som en (stylish) fågel fenix och dansa konstant i två timmar på Respekt. Kvällen vinglade fram och tillbaka från en vild förfest hos Kristin (se bilden på stolen), öl på Sejdeln (där till min överraskning delar av funktionshinderprogrammet väntade på mig med öppna armar), sen Respekt, och en dansextas som varade i hela två timmar. Vem i helvete kunde tro att Fattaru bakom skivspelarna kunde vara så underbart bra? Tunga rytmer med Fattarus snabba tungor som maniskt upprepade fraser som: "Jag känner ingen jävla båt!". Sjukt bra! Dessutom ett kärt återseende med en gammal bekant från FiGy. Kunde bara ha varit bättre om hela mitt drömdansgolv hade varit närvarande.



Idag älskar jag Tina Fey i 30 Rock. Hela dagen.

Dagens låt: Juliette & the Licks - Hot Kiss

2 kommentarer:

Frida sa...

Kristallkronorna!

Anonym sa...

dansen!