tisdag, december 26, 2006

våga vägra

Jag vågade vägra Juldagen och gick inte ut på Harry's i år. Jag var visserligen otroligt frestad att betala 170:-, stå och köa i två timmar samt träffa en rad människor jag kunde ha hälsat på med: "Åååh! Hej! Vad gör du nuförtiden?!", och hade då fått svaret: "Jag bor här i Värnamo"/"Jag är gravid"/"Pluggar i Växjö"/"Pluggar funktionshinderprogrammet i Gbg".

Istället hade jag en andra Julafton med, en tandlös, Lina och, en inte lika fullt så tandlös, Becka. Mängder av presenter utbyttes och jag lämnade kvällen med bland annat ett partyglas, fotoalbum, konstbok, knife-dvd, m.m. (Tack!). För att inte gå miste om Juldagens glamour ställde jag upp som fyllechaufför åt min bror och hans charmerande vänner. Underbart! (Jag vet minsann hur en ung man (?) ska roa sig så här i juletider!)

Dagens låt: The Charlatans - A man needs to be told



Inga kommentarer: