onsdag, december 13, 2006

industriellt

Valde industriell ekonomi. Klassen (på sex pers) lämnar en del övrigt att önska, för att uttrycka sig millt. Dessutom har Hunken valt en annan kurs, vilket ju är en tragedi. Värre än döden faktiskt. Susanna var dessutom snäll nog att strö ett helt saltkar i mina vidöppna Hunken-sår och skickade ett käckt mess under lektionstid om att han minsann var i hennes klass (skulle här kunna citera ett känt Stewie Griffin-citat, men jag väljer att avstå). Fan! Ämnet är dock riktigt intressant. Har redan hittat ett nytt favorit-nek-ord: antitrust. Underbart ord, eller hur? Både sexigt och sakligt på samma gång. Antitrust! Åh! Antitrust! Blir alldeles till mig i trasorna!

Morgondagens föreläsning lär säkert förse mig med nya heta nek-ord. Min längtan är outhärdlig.

Observera: för alla er som ännu inte har öppnat era sinnen så kan jag tala om att NEK är förkortning för min älskade NationalEKonomi.

Dagens låt: No Doubt - Simple kind of life
"for a long time, I was in love.
not only in love, I was obsessed."

1 kommentar:

Miss E. sa...

Vilket citat? Do tell. Du vet att jag tycker om Stewie.