söndag, december 17, 2006

...but, I don't look back

Idag skulle jag mycket väl kunna blogga om idioten som oprovocerat hoppade på mig igår på Uppåt, och drog mig i håret (!), medan hans anabolakompis stod och såg hotfull ut bakom honom (det är ju tur att man har Shain med sig, som var sansad nog att gå emellan), men icke, jag ska blogga om Robyn istället.



Robyn. Igår fick jag höra Kleerup feat. Robyn - With every heartbeat, och insåg att Robyn kan vara det värdefullaste musiksverige har. Först ett samarbete med The Knife på Who's that girl, sen med creddiga Basement Jaxx på deras Hey You!, sen hennes nya Rakamonie EP, med en fantastisk cover på Cobrastyle. Bevisen var redan tidigare överväldigande, men med With every heartbeat ställs det utan tvivel: Robyn äger! Låten kan vara det absolut bästa som har släppts det här året. En pulserande rytm, med stråkar, och Robyns röst som skanderar: "and it hurts with every heartbeat". Älska den utan förbehåll! (Glöm dessutom inte att tjejen nu har återanvänt sin gamla "Robyn-frisyr", om än i en uphottad version. Bered er på en armé av tjejer som går till frisören med just en Robyn-frisyr högst upp på önskelistan).

Dagens låt: Kleerup feat. Robyn - With every heartbeat
"still I'm dying with every step I take,
but I don't look back
and it hurts with every heartbeat
and it hurts with every heartbeat
and it hurts with every heartbeat"

1 kommentar:

Unknown sa...

Hon är bäst, låten, frisyren, allt!