torsdag, december 28, 2006

gergette's back in town

Tillbaka i Göteborg efter en helvetisk tågresa brevid ett hånglande medelålders par. Jag funderade på helt allvar att slå sönder min ovärderliga iPod mot deras hånglande skallar. Tyvärr kände jag dock inte att jag kunde offra min fina iPod på idioterna, så blodbadet uteblev. Men jag tittade iaf irriterat på de. (Där fick de!).

Mitt lilla jullov hemma i Rydaholm var underbart slappt, hade faktiskt gärna stannat hemma ett par dagar till. Men icke! Födelsedagar ska firas, kläder ska shoppas och även nyår ska firas. Party! Party!

Dagens låtar:
Johnny Cash - God's gonna cut you down
(Jag är aldrig så gudsfruktig som när jag lyssnar på the Man in Black)
"go and tell that long tongue liar,
go and tell that midnight rider,
tell the rambler, the gambler, the back biter,
tell 'em that God's gonna cut 'em down"

Marit Bergman - Eyes were blue
"early morning,
subway train,
FBI is watching"

Inga kommentarer: