måndag, december 11, 2006

Göteborg - my pride and joy

Göteborg. Staden vet att visa framfötterna när det väl gäller. Göteborg är självklart bra på många saker, men det som ändå är stadens specialitet är höstväder. Idag bevisade staden att den är helt ohotad när det gäller att producera det bästa höstvädret. Regnet öste ner utan hejd såklart. Men regn är ingen jätteprestation, det är regnet i kombination med blåsten som gör Göteborg till "Staden med höstvädret". Blåsten skrynklar ihop alla paraplyer som stadens invånare fåfängt försöker hålla upp som skydd mot regnet. Blåsten gör att regnet kommer horisontellt. Blåsten gör att det är i princip omöjligt att inte frysa. Så underbart! Jag spricker nästan av stolthet.

Imorgon tenta. Detta hindrade mig dock inte från att fika/luncha bort hela dagen istället för att plugga. Dessutom saknades Hunken på KTB, det gör ju inte plugget lättare direkt. Vi får se om jag kommer att behöva ångra mig imorgon.

En helt underbar nyhet är att The Knife har släppt en DVD med den fantastiska konsert som jag (och många kära vänner [bl.a. Hunken]) bevistade den 12:e april i år. DVD:n innehåller dessutom alla deras underbara musikvideor. Hett julklappstips till alla som inte vet vad de ska ge mig!

Dagens låt: The Knife - Like a pen (Club mix)
"I hold my breath and count to three,
on and on, outworn"

Inga kommentarer: