lördag, mars 19, 2011

working for the man

Efter att ha gått upp 06.30 och jobbat åtta timmar är jag nu ganska mör, på gränsen till apatisk. Jag har suttit och stirrat på Aftonbladets förstasida utan att lyckas uppbåda en reaktion, varken över att Nato har gått in i Libyen, att den japanska kärnkraftschefen gråter eller över att Persbrandt tar kokain. Möjligen hade jag kunnat frammana en reaktion över att Runar sköt Carolas katt ("Han gillade den inte så bra") om jag inte redan hade hört storyn sedan tidigare. Nu gör jag allt för att vakna upp och ta mig samman, bland annat örfilar jag mig själv och skriker "Get yourself together, Gergette!". Om mindre än en timme ska jag vara på operan och jag har inte ens bestämt vad jag ska ha på mig.

Dagens låt: Roy Orbison - Working for the man
"well pick up your feet
we've got a deadline to meet
I'm gonna see you make it on time"

Inga kommentarer: