tisdag, mars 29, 2011

café basement i malmö

Har du varit på Malmös sämsta café? Det har jag. Café Basement, beware!

I söndags när jag promenerade i Gamla Väster tillsammans med Emma och Kristin kände vi ett kraftigt kaffesug (frasen "Jag vill injicera kaffe!" kan ha yttrats). När vi gick förbi Café Basement (ja, det ligger i en källare) tänkte vi "Varför inte?". Tre minuter senare när vi skyndade upp ur källaren tomhänta hade vi fått svaret på varför inte.

Vi möttes av personal som inte bemödade sig med att hälsa, tittade knappt ens upp på oss. Vi fick överhuvudtaget ingen respons och när vi till slut fick kassatjejens uppmärksamhet möttes vi av ett drygt "Har ni bestämt er?", medan hon stod och pillade på en tejpbit. Pillandet fortsatte när vi försökte få fram att vi ville ha varsin americano och när vi ville se om vi hade kommit upp i 100 kronor, gränsen för att få betala med kort. Dryg-pillande kassatjejen, utbrast då "Nej, vi tar inte kort alls", på ett sätt som fick mig att tro att vi hade råkat förolämpa hennes mamma genom att beställa varsin americano. När Kristin hänvisade till skylten där det stod "Kortgräns 100 kronor" utbrast dryg-tjejen "Ja, över hundra då!". Vi hade dock fått nog och kunde inte snabbt nog lämna deras dump till café. I dörren vände jag mig om och upplyste henne om att hon hade en mycket dålig attityd. Epic winning!

8 kommentarer:

Arg insändare sa...

Mycket bra! Kampen på otrevlig café- ochn restaurangpersonal fortsätter! You go!

//Em sa...

Så jävla bra. Har tagit en skärmdump på vad som kommer upp när man googlar Café Basement Malmö. Ditt blogginlägg hamnar på förstasidan, plats 5. Grymt! Konsumentmakt!

Karin sa...

Usch vilken tråkig upplevelse!
Jag och min man är själva återkommande gäster på Basement och blir alltid väldigt vänligt bemötta
..dock finns det en som vad jag tror är en "extratjej" som ofta ser butter ut.
Det är väldigt bra att man säger ifrån, så här får det INTE vara i serviceyrket.

Förutom detta så är vi som sagt väldigt förtjusta i Basement, enligt oss stans' bästa café!

Johanna sa...

Jag blev tipsad om Basement för något år sedan då jätte många pratat så gott om det. Och bland annat just att personalen alltid var så gulliga o glada. Jag håller verkligen med dem, jag blir alltid jätte vänligt bemött och återkommer så ofta jag kan. Så det här låter verkligen tråkigt, har dock också träffat på en väldigt stel tjej men hon verkar inte vara där så ofta då jag bara mött henne någon gång. Men det spelar ju inte så stor roll så får man ju inte bete sig som du berättar. Hoppas verkligen du blir väl bemött om du känner kaffesuget igen o Basement e närmast :)

Gergette sa...

Kan personalen på Basement snälla sluta skriva fejk-kommentarer om hur bra deras ställe är? Det kan omöjligt vara några verkliga personer som tycker att stället är bra.

Karin sa...

Väldigt tråkigt att du ger möjlighet till att kommentera om du inte litar på dina läsare! Bara för DU inte tyckte om stället så behöver det inte gälla alla. Jag är definitivt inte personal utan bara nöjd gäst. Men hädanefter hoppas jag att folk ställer sig kritiskt till det du skriver då du inte litar på oss.

Isa sa...

Känner igen din kritik! Var där för ett par veckor sedan och var med om en upplevelse liknande den du beskriver. Kommer inte att besöka Basement i Malmö igen! Trist!
PS: Tack för en bra blogg!

Jörgen sa...

Cafe Basement i Malmö - En plats för vänner och umgänge!
Jobbar ofta i Malmö, och bor då tillfället på g:a väster - ofta hamnar jag på kvällen nere på Cafe Basement ... Trångt, intimt många stammis gäster, tillfälliga kunder som vandrar i området. Alla är välkomna, känner Jag.
Jag håller med om att personalen inte följer alla codex inom cafe/restaurang branchen, men vad gör väl det?
Lunch priser på kvällsmenyerna, stans billigaste bira och i mitt tycke personal som låter mig ha min integritet, utan att försöka spela ens bästa vän, eller kläm checkt erbjuda mig en kaffedrink med namn som om det vore en fransk goumet rätt! Allt i syfte att få en extra krona i skålen.
//Jörgen