onsdag, mars 16, 2011

en natt på stenbox

Jag kunde inte sova i natt p.g.a. major ångest (inför framtiden, livet, the regionals i Glee etcetera). När jag låg där och vred mig i mina kallsvettiga ångest-lakan hörde jag plötsligt tydliga snarkningar från grannen som bor under mig. Notera att jag aldrig tidigare har hört ett ljud från hans lägenhet. Jag låg i mörkret och lyssnade på hans brummanden. Det kändes nästan som att vi var ihop (vilket skulle vara ytterst obehagligt eftersom han är en cigarettrökande enstöring med läskig psychoblick). Till slut gav jag upp, satte på Joni Mitchell och läste reportaget om Hammarby i senaste Offside. Sjukt värt, sömn är fan överskattat. Jag nämner dock inget om min dag som en sömnlös zombie med kraftiga attitydproblem.

Dagens låt: Fever Ray - The Wolf
"we go out in the morning,
down the trail,
to somewhere"

Inga kommentarer: