måndag, mars 07, 2011

litterär orgasm

När hade du din senaste litterära orgasm? För mig hände det idag, när jag läste reportaget i senaste Bon där Jonas Hassen Khemiri intervjuar Jonathan Safran Foer.

Det berodde inte på att intervjun var fantastisk - det var den inte - eller på magasinets estetiska perfektion. Nej, bara tanken på ett möte mellan Jonas Hassen (som har skrivit fantastiska Montecore: en unik tiger och Vi som är hundra) samt Jonathan Safran (som har skrivit lika fantastiska Eating Animals och Extremely loud and incredibly close) räckte för att jag skulle jizz in my pants. Föreställ er den samlade kreativiteten i deras tête-à-tête, den måste vara enorm, pulserande, på gränsen till ohanterbar. Jag kan omöjligt låta bli om att fantisera om en litterär threesome.

*fantiserar*

Dagens låt: Adele - Hometown Glory (Live at Hotel Cafe)
"- Is there anything I can do for you dear? Is there anyone I can call?
- No thank you, please Madam. I ain't lost, just wandering."

3 kommentarer:

intresseklubben liksom men hallå sa...

Vad tror du jonas använder för hårprodukter? för sådär ser det väl inte ut på naturlig väg?

Gergette sa...

Oklart. Jag skickade ett mail och frågade om eventuella hårprodukter. Får se vad han svarar.

Jag blir sjukt irriterad om det faktiskt är naturligt (liksom, världen är så jävla orättvis).

ems sa...

Alltså JIZZ in my pants på riktigt!