torsdag, mars 17, 2011

vad är borde?

Idag gick jag tidigt från jobbet med storslagna planer på att göra nytta. Jag skulle städa min (fabulösa) lägenhet, gå ut med återvinningen, jogga en runda, boka tvättid, betala räkningar, lära mig Ica-banken och storhandla (senaste gången jag storhandlade var hösten 2006 på Willys Hemma i Johanneberg).

Naturligtvis blev inget av ovanstående gjort. Nada. Istället har jag tillbringat hela eftermiddagen i soffan, jag har enbart rest mig upp för att koka mer vatten till min jasminteblomma. I soffan har jag läst i min franska thrillerroman, tittat på Bones (!) och läst Fredrik Strages intervju med Anna von Hausswolff i senaste Bon. Jag har glömt vad ordet borde betyder och planerar att tillbringa resten av dagen på samma sätt. Möjligen funderar jag på lite nätshopping och på att titta upprepade gånger på videon nedan.


Inga kommentarer: