torsdag, mars 31, 2011

grönt är skönt

Idag har jag fått återfall i The-Dreams Love King från 2010. Nya favoritlåten är Abyss. Jag har vissa invändningar mot det trendiga låttemat där killen straffar sin otrogna tjej med döden (se Eminem feat. Rihanna - Love the way you lie). Jag kan dock omöjligt motstå en låt med himmelska beats och en textrad som "Now cry 'till you drown your face. And bitch, I could give a damn how harsh this may seem". Pumpar högt i mina lurar framför jobbdatorn.

För övrigt har jag idag hunnit med en kaffe på välförtjänt hajpade Noir Kaffekultur med Sigrid (på tillfälligt besök från Beijing), samt en runda på Systemet. Bytet blev fem Tuborg Grøn och lika många flaskor vinho verde. Grönt är skönt.

Dagens låt: The-Dream - Abyss
"she had etiquette, she had good manners,
pretty little thing, great little body,
never in magazines, never at after parties"

Inga kommentarer: