lördag, juli 10, 2010

wake up and smell the sexköpare

Jag vaknar tidigt och möts av nyheten om Littorins påstådda sexköp. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera över att en minister i Sverige tidigare har köpt sex. Det är inte själva lagbrottet som jag tycker är det största problemet - det skulle ju inte vara första gången en person som har brutit mot lagen blir svensk minister - utan att köpa en annan människas kropp tyder på en människosyn som inte bör höra hemma hos en minister (*påpekar det uppenbara*). Vidrigt I say!

Igår ägnade jag mig till fullo åt att avnjuta det bästa med sommar i Göteborg. Makrill-lunch på Majornas krog, häng på sjömanskyrkogården och solnedgång vid Saltholmen. Redan nu känner jag att det kommer bli effing svårt att lämna Göteborg. Leaving GBG never easy (för att göra en parafras på R.E.M.).

Morgonens låt: M.I.A. - Meds and feds
"I just give a damn"

Inga kommentarer: