onsdag, juli 21, 2010

the kindness of strangers

Jag måste erkänna att min tro på the kindness of strangers fick sig en törn när min bil la ner mitt på vägen förra veckan och jag försökte stoppa bil efter bil som kunde köra mig till macken två kilometer bort och ingen stannade. Till slut slängde jag mig nästan framför en bil som stannade och motvilligt erbjöd mig skjuts. So much for the kindness of strangers.

Idag ringde verkstaden och berättade att bilens motor behöver bytas ut. Jag behövde dock åka ut med lite papper innan de kunde beställa en ny motor. Jag måste ju erkänna att hela situationen inte direkt är en situation jag känner mig bekväm med. Jag förstod inte riktigt vilka papper de behövde eller hur jag skulle ta mig dit. Då överraskar alla - från busschaufförer till bilmekaniker - genom att vara hur snälla och hjälpsamma som helst. Jag lyckades hitta fram och lämna över pappren och fortsätter hädanefter att lita på the kindness of strangers. Vackert eller vad?!

På väg hem stannade jag till på Frölunda torg och fyndade världens snyggaste badbyxor på JC (!). Jag insåg nämligen efter det här inlägget på bloggen Jazzhands att jag var tvungen att byta ut mina badbyxor asap (varför är det ingen som har sagt något om deras groteska fulhet?). Nu är jag sjukt badchic och redo för långa simtag i salta hav.

Dagens låt: Faithless - Tweak your nipple
"I see genious in everybody,
to perceive it in yourself is the difficulty"

1 kommentar:

världens största androidmobil sa...

HAHAHAHA! <3