tisdag, juli 20, 2010

recovery

På morgon' när jag vaknar, drar upp min rullgardin då upptäcker jag att klockan är halv tolv. Jag hade sovit elva timmar. Jag gäspade, sträckte på mig, drack en smoothie och åkte ut för ett dopp vid Saltholmen.

Vagnen tillbaka invaderades av Gothia-kids. Ett tag funderade jag på att dunka mitt huvud i glasrutan tills jag svimmade av. Då satte ett gäng fotbollstjejer på en bandare med Eminem på högsta volym och jag ville applådera. Tro mig, i vanliga fall skulle det vara jag som ledde mobben med högaffeln i näven för att jaga Gothia-barnen ut ur stan, men det var fan sjukt bra. Eminems Recovery är lätt den skivan jag har lyssnat på mest i sommar. Den är galet svängig och innehåller en del höjdartexter. Här är ett exempel från Love the way you lie.

Eminem - If she ever tries to fuckin' leave again, I'ma tie her to the bed and set this house on fire.
Rihanna - Just gonna stand there and watch me burn, well it's allright 'cause I like the way it hurts. Just gonna stand there and hear me cry, well that's allright 'cause I love the way you lie.

What up girl?! Du tycker att det är okej att han står och tittar på när du brinner? För att du gillar att det gör ont?! Effing tänk om och slå dig fri syster!

Inga kommentarer: