torsdag, juli 15, 2010

en stenhård pungspark

Oj, vilken spännande dag! Föga kunde jag ana när i morse när jag vaknade att det som började som en medelfin sommardag skulle förvandlas till Dagen från helvetet. En ännu mer träffande beskrivning av dagen skulle kunna vara en stenhård pungspark.

Låt mig ta det från början. I eftermiddags skulle jag åka iväg på ett snabbt dopp med bilen som jag lånar av mina föräldrar under ett par veckor. Badplatsen låg enbart 8 minuters bilfärd hemifrån. När jag nästan var framme kom det ett pang-ljud från bilen och efter ett par hundra meter stannade den mitt på vägen. Hur jag än försökte gick den sen inte att starta. Panikslagen sprang jag två vändor till en mack som låg 2 km bort och hämtade bensin i en vattenflaska. När jag sedan försökte starta bilen igen dog bilens elsystem. Det enda jag kunde göra var att ringa efter bärgning. Kostnad: 2000 kronor. Nu står bilen vid en Renault-service där de ska kika på den imorgon. Bärgarens utlåtande om problemet: "Det låter som att hela motorn har havererat. Det kan ta upp till 2-3 veckor att laga och kommer nog gå på ganska många tusenlappar." Tack livet!

Lyckligtvis hade jag sinnesnärvaron att ta ett kort på bilen. Det är den strategiskt placerade gråa bilen i förgrunden. Den som inte rör sig.

1 kommentar:

Frida sa...

Neej! Jag fick ångest bara av att läsa om din dag. Jag hatar hatar HATAR när saker går sönder. Hoppas det löser sig!