fredag, juli 02, 2010

en ny kultur

Idag har jag badat i en sjö. Årets första dopp. Det var väl värt väntan, vattnet var underbart. Sen körde jag långt (och fort) på en landsväg med rutorna nere och the Smiths på hög volym. Svensk sommar in my heart.

Idag blev det även klart att jag flyttar till Malmö i augusti. Är det någon som har några skånska språkband att låna ut? Jag känner att det är essentiellt att jag tar ett smidigt skutt över språkbarriären. Nästa steg blir att lära sig att äta den inhemska maten. Spettekaka (mumma!) och billig falafel. Sen är jag så gott som skåning. Då kan jag börja hänga på Möllan och handla mina grejer på Triangeln. Då kommer jag inte heller behöva någon klocka, för jag kommer att kunna avgöra tiden på hur solen skiner på Torson.

Malmö here I come!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lektion nummer ett: det heter Triangelen!

Gergette sa...

Point taken!

lembiz sa...

gud vad roligt!!!