måndag, juli 19, 2010

sommar och skorpor

Jag har varit riktigt dålig på att lyssna på årets sommarpratare. Fram tills idag hade jag bara hört Annika Sörenstam (och det gav milt uttryckt inte direkt någon mersmak). Idag lyssnade jag dock på Mats Sundin och ger två tummar upp. Mycket bra och personligt med bra musik. Nu peppar jag på Andres Lokko imorgon. Kan bli sjukt bra (eller överpretentiöst och dödstråkigt).

Idag har jag även återupptäckt skorpor, närmare bestämt Krisprolls. Ibland glömmer jag bort hur fantastiskt goda de är. För några år sen träffade jag en tysk som sa att det bästa med Sverige är Krisprolls. Då log jag ett ansträngt leende som svar. Idag kan jag däremot relatera till hans påstående. I högsta grad. *går till köket och hetsäter en skorpa till*

Dagens låt:
M.I.A. feat. Jay-Z - XXXO (Remix)
The Roots feat. Joanna Newsom & STS - Right on

Inga kommentarer: